utorok 10. decembra 2013

Solárium áno či nie?


Chcem sa podeliť s mojou skúsenosťou so soláriom. 

V soláriu som bola behom 1 týždňa 3 krát, opálilo ma to, ale po tom čo som si prečítala o tom  na Internete, tam už určite tak skoro nezavítam.

     Snáď jediné pozitívum je fakt len to opálenie nič viac. V soláriu stárne pokožka 2 krát rýchlejšie, už v 30tke človek môže vyzerať ako keby mal 40 (samozrejme pri častejších návštevách). Je vhodné sa predtým ako ideš do solárka natrieť ich špeciálnym prípravkom, ako chceš spomaliť proces zvráskaveniu kože. Zďaleko by toto miesto miesto mali obchádzať ľudia s pigmentovými škvrnami, atopickým ekzémom, materským znamienkami (alebo teda aspoň prelepiť leukoplastom), pehami. Dve hodiny po sa nesmieš sprchovať. Nemôžeš tam chodiť každý deň. Mali by sa mu vyhýbať najmä mladí ľudia, potom ľudia, ktorí majú v rodine niekoho kto mal rakovinu kože. Ženy vo svojich dňoch by ho nemali vôbec navštevovať. 
     Nemôže sa kombinovať so slnkom, pretože to je čistý vzorec na rakovinu. (príklad cez leto- raz na slnku, raz v soláriu, to vôbec! ). Solárium má žiarenie UVA a slnko UVA a UVB, solárium škodí viac, pretože preniká hlboko do pokožky, zatiaľ čo slnečné žiarenie len na povrch pokožky. Náchylnejší sú ľudia so svetlou pokožkou alebo svetlými vlasmi. Do solárnej rakvy je vhodné ísť bez make upu a mať aj špeciálne okuliare, ktoré by mali mať v každej kabínke, ale nie je to nutné. Veľmi dôležité je menenie solárnych trubíc, čím sú staršie tým sú škodlivejšie. Už ak sa polroka nemenili, už to je staré! Je zakázené v tehotenstve, aj pri tetovaniach. 

Ako to funguje:
Cena týchto solárnych študií sa pohybuje od 0,30 - 0,60 centov za minútu. (aspoň čo viem okolie Trenčín) Zo začiatku je dobré ísť max. na 5 min. Najviac však max na 10 min. A vraj by sa malo ísť maximálne 10 krát za mesiac. Pred vstupom do rakvy ako som spomínala je vhodné natrieť sa tým špeciálnym prípravkom - krémom, ktorého účinku sú: spomalenie zvráskavenie kože, rýchlejšie opálenie, záleží aj od druhu. Človek je tam buď nahý alebo v spodnom prádle, záleží ako si kto vyberie. Existujú horizontálne a vertikálne solárne rakvy, čiže na stojáka a ležaté. 




Môj názor: 

Myslím, že radšej budem mať svetlejšiu pokožku ako byť v 30tke alebo 40tke neviem aká zvráskavená v horšom prípade chytiť nejaké ochorenie. Pretože fakt to nie je sranda a toto opálenie mi zato nestojí. Sama mám atopický ekzém a prežila som si s ním svoje, preto si to nechcem ešte viacej zhoršiť. Na rôznych internetových stránkach ponúkajú samoopaľovacie krémy, takže možnosť je aj tam a určite je to oveľa zdravšie. Skúsenosť nemám, tak neviem poradiť. 

Ešte pár čerešničiek na záver: 

,,Ona sa videla v zrkadle aká je pekne opálená, no ja som videl len jej starnúcu tvár.. "

"je to business...dalsia moznost ako zarobit prachy a nakolko sa najde dost ludi ktory davaju prednost krase pred zdravim tak to aj fungovat bude.........preco je tolko pripravkov na trhu na chudnutie? keby fungovali tak sme vsetky krasne stihle a obezita by neexistovala........ale je to dalsi marketingovy tah, tzv gimmick, ...solarka su ok ak su nove trubice..ale kde mas zarucene ze tie ziarovky si menene pravidelne? cim su starsie tym viac skodia a nicia pokozku"

Takže odo mňa toľko. Snáď som vás až priveľmi nepohoršila týmto príspevkom, ale bohužiaľ taká je realita a je len na nás či si zvolíme byť krásne alebo byť radšej zdravé...

1 komentár:

  1. V podstate súhlasím so všetkým v tomto článku. Musím sa priznať, že sama solárium navštevujem - cca 3 mesiace pred letom, ale vždy beriem do úvahy, že to pokožke veľmi neprospieva, preto robím všetko preto aby som si ublížila čo najmenej. Krém do solárka + špeciálny krém na tvár a zvýšená hydratácia + betakarotén. Nikdy nechodím na viac ako 9 minút. Veľké pozitívum pre mňa je, že v lete sa potom nikdy nespálim.

    keelifestyle.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť